tarihinde yayınlandı 1 Yorum

Android Studio ile uygulama oluşturma! (2.Ders)

Mobiluygulaman

Bir önceki derste, “Merhaba Dünya” ı görüntüleyen bir Android projesi oluşturduk. Artık uygulamayı gerçek bir cihazda veya bir emülatörde çalıştırabilirsiniz. Gerçek bir aygıtınız yoksa, Emulator’de Çalıştır’a geçin.

Gerçek Aygıtta Çalışma
Cihazınızı aşağıdaki gibi ayarlayın:

Cihazınızı bir USB kablosuyla geliştirme makinenize bağlayın. Windows’ta geliştiriyorsanız, aygıtınız için uygun USB sürücüsünü yüklemeniz gerekebilir. Sürücü yükleme konusunda yardım için OEM USB Sürücüleri belgesine bakın.
Aygıtlar’da USB hata ayıklamasını etkinleştirin, ardından Ayarlar> Geliştirici seçenekleri bölümüne gidin.

Not: Android 4.2 ve sonraki sürümlerde Geliştirici seçenekleri varsayılan olarak gizlidir. Telefonun kullanılabilir olmasını sağlamak için Ayarlar> Telefon hakkında’ya gidin ve Yedi kez Yapı numarası seçeneğine dokunun. Geliştirici seçeneklerini bulmak için bir önceki ekrana geri dönün.

Uygulamayı Android Studio’dan aşağıdaki gibi çalıştırın:

Android Studio’da, projenizi seçin ve araç çubuğundan Çalıştır’ı tıklayın.
Dağıtım Hedefi Seç penceresinde, cihazınızı seçin ve Tamam’ı tıklayın.
Android Studio, uygulamayı bağlı cihazınıza yükler ve başlatır.

Emülatörde Çalıştır
Uygulamanızı bir emülatörde çalıştırmadan önce bir Android Sanal Aygıt (AVD) tanımı oluşturmanız gerekir. Bir AVD tanımı, Android Emulator’de benzetim yapmak istediğiniz bir Android telefon, tablet, Android Wear veya Android TV cihazının özelliklerini tanımlar.

Aşağıdaki gibi bir AVD Tanımı oluşturun:

1.Araçlar> Android> AVD Yöneticisi’ni seçerek veya araç çubuğundaki AVD Yöneticisi simgesini tıklayarak Android Sanal Aygıt Yöneticisi’ni başlatın.
2.Sanal Aygıtlar ekranınızda Sanal Aygıt Oluştur’u tıklayın.
3.Donanım Seç ekranında Nexus 6 gibi bir telefon aygıtı seçin ve İleri’yi tıklayın.
4.Sistem Görüntüsü ekranında AVD için istenen sistem görüntüsünü seçin ve İleri’yi tıklayın.
Belirli bir sistem görüntüsü yüklü değilse, indirme bağlantısını tıklayarak bulabilirsiniz.
5.Yapılandırma ayarlarını doğrulayın (ilk AVD’niz için, tüm ayarları olduğu gibi bırakın) ve Son’u tıklatın.
AVD kullanma hakkında daha fazla bilgi için bkz. Sanal Aygıtları Oluşturma ve Yönetme.

Uygulamayı Android Studio’dan aşağıdaki gibi çalıştırın:

1.Android Studio’da, projenizi seçin ve araç çubuğundan Çalıştır’ı tıklayın.
2.Dağıtım Hedefini Seç penceresinde, öykünücüsünü seçin ve Tamam’ı tıklayın.
Emülatörün başlatılması birkaç dakika sürebilir. Ekranın kilidini açmak zorunda kalabilirsiniz. Bunu yaptığınızda, Öykünücü ekranında İlk Uygulamam görünür.

EmülatördeAndroid uygulamanızı böylece kurdunuz ve çalıştırıyorsunuz! Geliştirmeye başlamak için bir sonraki derste devam edin.

<< 1.DERS – 3.DERS >>

tarihinde yayınlandı 1 Yorum

Android Studio ile uygulama oluşturma! (1.Ders)

Mobiluygulaman

Bu ders, Android Studio ile yeni bir Android projesi nasıl oluşturulacağını gösterir ve projedeki bazı dosyaları açıklar.

1.Android Studio’da yeni bir proje oluşturun:

Bir projeniz açılmadıysa, Android Studio’ya Hoş Geldiniz penceresinde Yeni bir Android Studio projesi başlat’ı tıklayın.

Bir projeniz varsa, Dosya> Yeni Proje’yi seçin.

2.Yeni Proje ekranında aşağıdaki değerleri girin:

Uygulama Adı: “İlk Uygulamam”
Şirket Etki Alanı: “example.com”
Android Studio, sizin için paket adı ve proje yerini doldurur, ancak isterseniz bunları düzenleyebilirsiniz.

3.İleri’yi tıklayın.

4.Hedef Android Cihazları ekranında, varsayılan değerleri tutun ve İleri’yi tıklayın.

Minimum Gerekli SDK, API düzeyinde gösterilen, uygulamanız tarafından desteklenen Android’in en eski sürümüdür. Mümkün olduğunca çok cihazı desteklemek için, uygulamanızın temel özellik setini sağlamasına izin veren mevcut en düşük sürüm ayarlamanız gerekir. Uygulamanızın herhangi bir özelliği yalnızca Android’in daha yeni sürümlerinde mümkünse ve çekirdek özellik kümesi için kritik değilse, bu özelliği yalnızca destekleyen sürümlerde çalıştırırken etkinleştirin (bkz. Farklı Platform Sürümlerini Destekleme).

5.Bir Faaliyeti Mobile Ekleme ekranında, Boş Etkinliği seçin ve İleri’yi tıklayın.

6.Faaliyeti Özelleştir ekranında, varsayılan değerleri tutun ve Son’u tıklayın.

Bazı işlemlerden sonra Android Studio açılır ve varsayılan dosyalar içeren bir “Merhaba Dünya” uygulaması görüntüler. Aşağıdaki derslerden bu dosyalardan bazılarına işlevsellik katacaksınız.

Şimdi en önemli dosyaları incelemek için biraz zaman ayırın. Öncelikle, Proje penceresinin açık olduğundan emin olun (Görünüm> Pencere Pencereleri> Projeyi seçin) ve en üstteki açılır listeden Android görünümü seçilir. Daha sonra aşağıdaki dosyaları görebilirsiniz:

app > java > com.example.myfirstapp > MainActivity.java

Bu dosya, Yeni Proje sihirbazı tamamlandıktan sonra Android Studio’da görünür. Daha önce oluşturduğunuz aktivitenin sınıf tanımını içerir. Uygulamayı oluşturup çalıştırdığınızda, Etkinlik başlar ve “Merhaba Dünya!” Yazan yerleşim dosyasını yükler.

app > res > layout > activity_main.xml

Bu XML dosyası, etkinliğin düzenini tanımlar. “Merhaba dünya!” Metnini içeren bir TextView öğesi içeriyor.

app > manifests > AndroidManifest.xml

Açık dosya, uygulamanın temel özelliklerini açıklar ve bileşenlerini tanımlar. Bu dersi takip edip uygulamanıza daha fazla bileşen eklediğinizde bu dosyayı tekrar gözden geçirirsiniz.

Gradle Scripts > build.gradle

Android Studio, uygulamanızı derlemek ve oluşturmak için Gradle’ı kullanır. Projenizin her modülü için bir build.gradle dosyası yanı sıra tüm proje için bir build.gradle dosyası bulunur. Genellikle yalnızca modülün build.gradle dosyasında ilgileniyorsunuzdur. Bu durumda uygulama veya uygulama modülü. Bu dosya hakkında daha fazla bilgi için bkz. Projenizi Gradle ile Oluşturma.

2. DERS >>